Nr 24: Micke och Molle

Detta är en film jag bara sett en eller två gånger och det var väldigt länge sedan...minns inte den helt.

Mitt betyg:  ♥ ♥
Lägg gärna in en kommentar vad ni tycker


 Klassiker nr: 24
Originaltitel: The Fox and the Hound
Premiär (USA): 10 juli 1981
Speltid: 79 minuter

Om filmen:
"Jag heter Micke, vad heter du?" När rävungen Micke möter hundvalpen Molle blir de bästa kompisar direkt och hittar på det ena buset efter det andra! Men en vacker dag åker Molle bort med sin husse för att lära sig jaga. Ett år senare kommer han tillbaka till gården som fullvuxen jakthund. Micke finns kvar, men gör vänskapen det? Molle har ju lärt sig fånga alla slags djur - även rävar... Kan han verkligen jaga sin bästis Micke? Följ med i den spännande och roliga berättelsen om Micke och Molle och du får se om vänskapens band är starkt nog!

Övrigt:
Baserad på berättelsen "The Fox and the Hound" från 1967 av Daniel P. Mannix. Detta är den första filmen som gjordes helt av "The Young Men", animatörer som hade tränats till att ta över när de äldre medarbetarna lämnade studion. De djurfilmer som tecknarna studerade för att få djuren realistiska var samma filmer som tecknarna studerat 35 år tidigare när de gjorde "Bambi". Filmen blev en stor succé.

2009-04-19 @ 00:29:39 Min Disney samling Permalink


Kommentarer



Namn
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser)

URL/Har du blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0