Jag vill inte klaga men måste lite iallafall

Hör på detta:
Jag har haft en underbar semester, Fredrik var dock sjuk i början av juli och sedan har han pluggat mest men vi har ändå kunna göra lite tillsammans. I fredags morse kände jag att det gjorde lite ont i halsen men så fort jag tänkte på något annat så gjorde det inte ont längre. Men tyvärr har det bara blivit värre och värre. Dagen igår var okej, hade fortsatt ont i halsen men inget mer. Igår kväll började jag känna mig sämre, tog en ipren och gick och la mig och hoppades på att det skulle vara över till imorse. Men har knappt sovit något inatt, nu helt plötsligt är man förkyld också... suck. Så antingen är jag täppt och inte kan andas eller så rinner näsan som en jävla kran, halsen känns som om där sitter en fotboll i vägen så att jag inte kan svälja riktigt och får lite feber i mellanåt.  Mm så är nog den lättaste beskrivnnigen på hur jag mår just nu.

Dagen idag har varit tuff, att inte ha fått sova så mycket under natten gjorde inte saken bättre plus att jag har inte fått i mig mer än vatten, strepsil och lite Cola-Light. Kunde inte ens svälja ner kesella så ingen energi finns direkt i mig heller. Lunchen idag blev att sova 1 timme uppe i jobbs lägenhet ovanför salongen. Tur det finns resurser, annars hade jag aldrig klarat dagen. Men nu äntligen är jag hemma efter en arbetesdag 9-19. 

Resten av veckan är jag fullbokad med kunder och jag har varken möjlighet att boka om kunder eller har råd att vara hemma och kurera mig så nu gäller det att vila så mycket så möjligt när det finns tillfälle. Visst jag vet det låter dumt att jag inte kan vara hemma när jag är sjuk men efter att ha varit bortas 3 veckor från jobb så är det så mycket att göra så alla kunder jag har... ja det hade inte funnits någon möjlighet att få in dom någon annanstans på väldigt lång tid framöver i så fall. 


Det är så typiskt detta, när man nu börjar jobba igen och man tycker man är fit for fight och verkligen kommit in med rutiner med jobb, träning, mat osv. F*N

Nu ska jag dricka en varm kopp te sedan ska jag gå och lägga mig har nyss tagit en ipren så hoppas det börjar hjälpa snart.


  
2009-08-19 @ 19:56:51 En salig blandning Permalink


Kommentarer



Namn
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser)

URL/Har du blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0