Träningsvärket = malmös bästa gym

Den 20 januari öppnar gymmet en nya anläggning. Hemmifrån oss så har vi 500m till gymmet på mariedalsvägen. Den nya anläggningen öpnnar 100m =) och där är inte bara gym utan gruppträning också =) Ska bli så skoj, jag har bara testa typ spinning, gympa och areobic innan. Jag och Sandra har bestämt oss för att testa allt =) hihi.

Dessa pass kommer dom ha =)


BODYPUMP™
(55 min)
Styrketräning i grupp med skivstång för alla kroppens större muskelgrupper. Du anpassar själv ditt viktval och kan utmana dig på din egen nivå. Maximal träningseffekt på minimal tid.

BODYBALANCE™
(55 min)
En klass med övningar från Tai Chi, yoga och pilates. Du får en förbättrad balans, kroppskännedom och en mental närvaro. Klassen avslutas med 10 minuters avslappning. En strålande kombination för kropp och själ.

BODYJAM™
(55 min)
En dansklass med de coolaste rörelserna till den senaste musiken. Klassen består av olika dansstilar och risken är stor att du blir beroende...

BODYSTEP™
(55 min)
En energi- och fartfylld klass med omväxlande moment på steplåda. Klassen är förkoreograferad och innehåller både kondition och styrka.

RPM™
(45 min)
En enkel, rolig och utmanande cykelklass. Passet är förkoreograferat och varje låt har sin stil och känsla. Låt musiken utmana dig och testa dina gränser. "Ride it like you stole it!"

SPINNING
(30 och 55 min)
Effektiv konditionsträning på cykel genom blandad "terräng" till medryckande musik. Intensiteten bestämmer du själv utifrån din nivå.

INDOORWALKING
(30 eller 45 min)
IndoorWalking är den allra senaste formen av konditionsträning i grupp. Den är enkel, effektiv och anpassad till alla. En säker träningsmetod där hela kroppen tränas. Kan liknas vid spinning, men istället för cyklar används en typ av "crosstrainer".

FUNCTIONAL MOVES™
(55 min)
Go strong - feel great! Styrketräning med fokus på kroppens stabilitet och balans. Passet varieras i högt tempo och ger dig en rejäl utmaning. Är du redo att förändra din kropp?

PSI™ (Power Strike Impact)
(55 min)
Med sparkar och slag mot en fristående bag får du en tuff och utmanande träning för hela kroppen. Här handlar det om kraft och uthållighet! På med boxhandskarna och "kom in i matchen!" Av hygienskäl förespråkar vi att egna handskar införskaffas.

CORE
(30 min)
Effektiv styrketräning för mage och rygg, "kroppens kärna". Ett pass som med fördel kan kombineras med annan träning.

DANCE AEROBICS
(55 min)
En aerobic-klass för dig som är van att träna aerobic. Här tränar du din kondition rejält samtidigt som du upplever känslan av att vara med i en musikvideo.


KOMMANDE AKTIVITETER UNDER VÅREN

KETTLEBELLS
Ett träningsredskap som har använts i över 100 år. Det ser ut som en "kanonkula med handtag". Kettlebellträning är en funktionell, dynamisk och inte minst effektiv träningsform. Den kan vändas till en rad olika övningar.

TRX
Här använder du ett band med handtag och öglor som är fäst i taket. Du jobbar med den egna kroppsvikten som tyngd. Det är bara fantasin som sätter stopp för vilka övningar du kan göra. Du tränar balans, styrka och inte minst din bålstabilitet. Ett bra komplement till "vanlig" styrketräning.

2009-12-28 @ 20:48:58 Träning & Kost Permalink


Kommentarer



Namn
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser)

URL/Har du blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0