Koh Tao

Tillbaka blick:
Jag har varit i Thailand 2 ganger innan. Har forandrats en hel del faktiskt. Var har forsta gangen ar 2000.
Da var har svin billigt!!! Helt sjuka priser pa allt fran hotell till mat och klader. 6 ar senare 2006 var jag har igen, blvit lite dyrare da forstas ar ju 6ars skilland. Men nu, e det inte alls lika billigt, eller ja billigt e har men inte som forr.
Ett ex bara som jag kommer pa nu ar tex en halv liter vatten, for tva ar sen betalade jag 2bath motsvarar 0.4kr
nu betalar vi 10 bath och det ar 2.5kr. 2.5 ar inte speciellt mkt det ar inte det men ar intressant hur dom hojer sina priser efter turisterna.  

Na nog pratat om priser man lever javligt gott har nere. :o)

Vi kom till Bangkok i torsdags 12 feb. Blev inte mycket gjort den dagen mer an att kollar runt.
Dagarna i Bangkok var ganska bra. Har varit dar tva ganger innan sa vet ju hur staden ar.
Men killarna blev lite chockade hehe.
 Som vi skrivit i resebloggen har det blivit utflykt med Tuk Tuk tempel,skraddare,resebyra osv.
 

I bangkok bodde vi strax intill MBK det stora kanda kopcentrat.Sa det har blivit att vi gatt dar o kolla pa kvallarna.
 Dar ar sa MYCKET haha.

   


Man vi handla allt ju haha. Jag har fatt hejda mig patanke pa att vi ska resa runt sa blir det ganska tungt o ha massa klader i vaskan. Sa far snallt vanta tills vi kommer tillbaka till Bangkok igen. En sak som jag ar valigt nojd med ar dit Tuk Tukarna tog oss, Till skraddarna. Har fatt uppsytt 3 stycken skjortor, en rosa rutig, en helt vit och en svart dar det ar vit i kragen, nere vid armarna ocj aven knapparna.  Sedan har ja shoppat lite annat oxa forstas hehe. Lite presenter oxa for den delen som ska bli spannande att ge sen hihihi.

Just nu sitter jag i ett litet bungolow liknande internetcafe. Strande ar ratt framfor mig o har e underbart varmt.
Vi kom till Koh Tao idag blev en lang resan fran Bangkok med natt tag 8timmar, sedan buss, sedan bat och sedan taxi till vara bongalows. Ingen vidare bongalow jag och Fredrik fick men vi ska fa ett battre imorn hihi.
Har sola lite idag for forsta gangen....sa skont. Akt runt pa en skotter och kollat laget lite. Blir nog en tur till sen ikvall...
klockan ar snart 18.00 sa ar snart dags for att duscha o gora sig iordning infor middagen o kvallen.
Har internet cafet valdigt nara var bongalow sa blir nog en hel del uppdatering har anda hihi.

Kram pa er alla dar hemma...
Har e for javla harligt
Hade velat stanna minst 3 manader till

2009-02-16 @ 11:51:31 Semester/Resor/Utflykter Permalink


Kommentarer



Namn
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser)

URL/Har du blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0