Fisk med ägg och persilje sås

4 porttioner
Tilllagning 30min

400g vit fisk
1 msk olivolja
2 msk fullkornsvetemjöl
2 dl fiskbuljong
2 hårdkokta ägg
2 msk persilja
1 dl matlagingsgrädde max 9% (jag använde laktosfri mat yoghurt 9%)
1 dl lättmjölk ( laktosfri)
Salt och peppar

Gör så här:
Koka potatisen.
Sjud fisken i en kastrull 8 min salta och peppra.
 Koka två hårtdkokta ägg.
 Vispa ner mjölet och oljan i en ny kasrull. Tillsätt sedan mjölken, grädden och buljongen. 
Låt det puttra i 5 min. 
Skär sedan äggen i små bitar och häll i såsen och även persiljan.

Jättegott =)

Tog detta recept från en Viktväktarkokbok
6 points totalt för detta.
Smaklig måltid

2009-01-28 @ 23:07:06 Recept Permalink


Kommentarer



Namn
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser)

URL/Har du blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0