Godmiddag allesammans

Solen har kommit fram idag =) vad härligt. Man blir mycket gladare när solen skiner :)
Idag gick jag upp strax efter åtta, måste ju förbereda mig inför jobb imorn :).

Foten känns bättre idag, har börjat gå vanligt nu trots det gör lite ont. Går runt lite här i lägenheten för att få upp rörligheten igen. Det är viktigt att börja träna upp den stukade foten/leden så fort som möjligt eftersom ärrbildningen kan göra att de blir stel/stela. Jag har dock foten lindad men det rekonmendera läkaren att jag skulle ha tills det inte gjorde ont längre plus att det ger ju ett behagligt stöd.

Jag har googlat runt lite nu i snart en timme för bästa återhämtning efter en stuckning eller vrickning.
Jag är ju sådan person att jag vill att allt ska bli bra med en gång och det är ju bra på ett sett att vara så positiv men det har sina nackdelar också. Sätter man igång för sanbbt så hinner foten inte återhämta sig och då kanske ja råkar klanta till mig igen. Men så därför går jag mina små runder här i lägenheten nu och jobbar mig uppåt =)
Om någon dag ska jag ta mig ner till gymmet och köra lite balansplatta och har även läst att cykling, rodd och crosstainer är en skonsam cardio.  

Hitta en artikel med Katarina Woxnerud som är MåBra: s personliga tränare och en av Sveriges mest välkända fitnessprofiler. Hon skrev om crosstrainer. Det är ju min FAVO Cardio på gymmet. Blir så glad när jag hittar sånt som jag kan göra nu när läget är som det är :D


"Crosstrainern är bra cardio"
En blandning mellan löpning och cykling. Eftersom fötterna hela tiden har kontakt med fotplattorna så uppkommer ingen stötvis belastning av lederna (som annars skapas när hälen slår i underlaget) – det ger skonsam träning för fotleder, knän, höfter och rygg. Samtidigt är det just den stötvisa belastningen som triggar skelettet att stärkas. Så stötar i lagom dos är bara nyttigt, förutsatt att du har ett skelett som tål att belastas.


Den artiklen gillar jag :D

Är vad jag får när jag måste sitta still
2010-08-20 @ 13:12:30 En salig blandning Permalink


Kommentarer



Namn
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser)

URL/Har du blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0