Typiskt....

Foten blev ännu värre igår... ;(
Fredrik fick köra mig hem till mamma vid tolv tiden.
Hon hade starkare smärtstillande än ipren hemma. Kunde inte gå på foten så att Fredrik fick bära upp mig för alla trappor upp till mämmi....
Fick smärtstillande också linda Mämmi foten till mig, jag trodde jag skulle dö så ont det gjorde...hel sjukt. Kändes som om foten skulle sprängas...
Mämmi ringde sjukvårdsupplysningen för att få råd vad vi skulle göra...dom sa att vi skulle linda foten och sen om jag inte kunde stå på foten imorgon (som i dag då) så skulle vi ringa vårdcentralen.
På hem vägen åkte vi inom MAS för att fixa ett par kryckor. Så att jag kunde ta mig lite fram.
Hemma halv tre.... usch inget hitt.....

Imorse (förmiddags) när ja vaknade så hade jag fortfarande ont men inte lika ont som i natt, men jag verken gå eller röra den. Ringde ner till vårdcentralen och fick en tid 1h senare.
Läkare misstänkt en REJÄL stuckning med ev nått ledband som sträcks ut ordentligt...
Men för säkerhets skull ville hon röntga foten. Så då fick Fredrik köra mig till röntgen.
Foten blev röntgad och inget var brutet, som jag själv inte trodde heller. Men som dom också sa där att det var en REJÄL stuckning jag fått :(
Så nu är det bara att VILA VILA VILA. Får inte belasta foten nu i några dagar. :(
Typiskt.... skulle börjat jobba imorn. Nä är man tvungen att ringa chefen om sjukskrivning istället :(

Min vanliga otur, pappa brukar kalla mig klumpsa...kan inget annat än att hålla med nu.

Jag som har sådan motivation för allt nu.
TRÄNA
Jobba
Hemmet
Vänner/Familj
;(
Inte roligt...
Kan ju bara ligga här i soffan som en soffpotatis med benet lindat och högt läge....
2010-08-17 @ 23:50:18 En salig blandning Permalink


Kommentarer



Namn
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser)

URL/Har du blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0