Nu har vi internet & det betyder UPPDATERING

Nu var det ett bra tag sedan jag bloggade ”på riktigt”. Detta har varit pga. att vi flyttat, inget internet har vi haft på nästan 1.5 vecka nu. Har blivit ett och annat sms inlägg men det är ju inte samma sak. Man känner sig helt borta från omvärlden utan internet. Det känns sjukt att säg det men så känns det.
Vi har nu flyttat ner till Västra Hamnen, vi trivs redan jättebra och sover som små barn. Vi har till och med försovit oss 2 gånger första veckan hehe.

Nu tänkte jag kortfatta mig lite om vad som hänt i mitt liv nu på sistone med text och bilder.

Flytten startade den 1/10. Det var fredag och jag tog semester den dagen.  När man väl fått nyklarna vill man bara börja med en gång. Jag började redan halv nio på morgonen. Jag höll på själv, jag körde fram och tillbaka med sådan saker man är mer rädd om fram till klockan var tre. Det blev sedan en tur till Ikea där vi köpte nytt soffbord  mm. Vi hämtade flyttbilen och även Fredriks kostym som var in lämnat hos skräddaren. Vi var inte hemma förrän vi halv tio den kvällen. En intensiv dag vill jag säga.

2/10 Lördag fortsatte redan klockan åtta på morgonen då mamma kom. Vi åt frukost och började sedan ta ihop det sista små sakerna. Vi började last ner kartongen till flyttbilen så stod nedanför och så höll vi på hela dagen. Alla som hjälp till att flytta bjöd vi senare på kvällen på  pizza och det var uppskattar :D

Goodbye fula hus
 
Flyttbilen lastas in
 
Jag vill tack er som hjälpte oss med flytten, Daniel, Dennis, Henke, Fredde, Jack, Mämmi och Tessan. Jag och Fredrik hjälpe också till så klart hehe ;)

3/10 Söndagen blev till att fortsätta där vi sluta på lördagen. Vi fick hjälp av Tessan och Fredde. Vi slängde massa saker vi inte skulle behålla på tippen, åkte till Ikea igen för att handla förvaringsmöbler osv. När jag och Fredrik kom hem fortsatt vi med att montera ihop, packa upp kartonger och få i ordning. Jag är en sådan person som vill få i ordning direkt, allt ska bara perfekt och jag kan planera allt i minsta detalj och fungera ungefär som en robot under den tiden. Jag bara fixar och  donar utan att tänka på att äta och ta det lite lugnt, alla är ju inte så och det måste jag tänka på som jag inte alltid gör…  Dom flesta människor behöver mat och pauser emellanåt. Jag tänker nu på Fredrik som stått ut med mig under den här perioden. Tack älskling,  Älskar dig jättemycket.

Ikea vårt andra hemma haha varit där sjukt mycket på sistone
  

4/10 Måndagen var jag också ledig,  vilken lyx ;) Vi skrev på dom sista papperna på lägenhet och gjorde allt det klart SKÖNT! Sedan åkte vi in till stan och köpte lite små saker  till hemmet och sedan in på Ikea igen. Man kommer ju alltid på nya saker man behöver när man kommer hem därifrån. Efter Ikea körde vi ner till Trelleborg, jag åkte till kyrkan med Lizen och Andreas för att öva på låtarna inför deras bröllop.

5/10 Tisdagen började jobb igen, rätt skönt att vara tillbaka Efter jobb körde jag till Ikea IGEN  glömde 2 saker vi skulle ha handlat på måndagen. Sedan har resten av veckan bara flytet på som vanligt, med lite pyssel här hemma för att få i ordning det sista, varit sjukt trött men det är väl för man hållit på så mycket här hemma och kom i säng sent.

Ny vinterjacka har även inhandlats :d
 

Alla naglar flög mer eller mindre vid flytten...
Byggt ett nytt sett naglar på mig själv. Det blir bara bättre och bättre.

9/10 Lördag var veckan HÖJD punkt. BRÖLLOP! Lizen och Andreas skulle gifta sig. Dagen började först med träning på gymmet och sedan en mysig lördags frukost med Fredrik i lugn och ro. Vi tog det rätt lugnt under dagen för att orka med kvällens festligheter.

 

 

Strax efter fem hämtade mamma oss och skulle köra oss ner till Trelleborgs golfklubb där bröllopsfesten skulle vara. 18.00 började alla gäster ramla in 64 person var vi så där var mycket folk.  Det bjöds på  Champagne och tilltugg och alla gäster mingla runt och pratade med varandra. En stund senare kom brudparet. Så FINA dom var!!! Det finaste brudparet jag sett faktiskt!
 

    
  

Förrätten


Huvudrätten


Efterrätten


Alla satte sig till bords och förrätten serverades. Två smörgåsar med skagenröra och vit vin till det. Super gott! Massor med tal hölls bl.a. Fredrik höll tal, riktigt bra tal! Sedan fortsatte det med huvudrätten som bestod av Kalvfilé med potatisbakelse, rotfrukter och rödvinsås och rött vin det till, (jag börjar nog bli vuxen, jag drack rött vin och tyckte det var gott haha). Ännu fler tal hölls. Till efterrätt blev det bröllopstårta, spettekaka och kaffe.  Fantastiskt god mat och dryck.

Jag fick smitta iväg lite tidigare, strax innan 23 körde ”bestman” Andy mig till kyrkan. Jag repa igenom låtarena en gång och ställde in ljud och mikrofon rätt och när klockan var 23.30 hade dom andra gästerna blivit hämtade från festen med buss till kyrkan. 23.45 började  bröllopet. Andreas stod vid altaret och Brudnäbbet (Sara, Andreas och Fredriks lilla syster) går först fram, därefter kommer bruden (Lizen) och hennes pappa (8jörn) och sist går tärnan (Jenny).
  

Jag sjöng ”Du är allt” med Sonja Aldén i början av bröllopet och efter vigseln så sjöng jag ”Right here right now” med Agnes. 

Brudparet gifte sig då 101010 och jag tror dom var först med att göra det :P

Kommer lägga upp ett videoklipp på hur det lät inom kort;)
  

Efter bröllopet och efter att vi kastat ris och rosenblad på brudparet fick vi champagne. Därefter åkte vi tillbaka med bussen till festen. Fri dricka i baren och tilltugg på borden, Dj:n var på G, party ljuset var igång och vi dansa hela natten lång. Vi åkte hem sista jag och Fredrik, taxin kom strax efter 5 och vi var hem 05.45. Helt slut somnar vi direkt när vi kommer hem.   

 

   
  
 
  

Helt underbart bröllop, Tack än en gång för en trevlig kväll!

Ännu fler bilder finns och kommer komma upp på pixbox snart :D


10/1 Söndagen blev inte mycket gjort. Vi var så sega och bakis. Blev att tvätta lite framemot kvällen och sedan käka med Malin och Mange.


11/10 Måndag idag, min lediga måndag. Dagen började med träning.
20min Powerwalk, 15min Cross. Styrketräning rygg och axlar, set med 12rep, sedan blev det att cykla i 15min.
Annars idag har jag kört lite ärenden och köpte lite saker. Det blev gele till fransk manikyr, glitter, nagelfil mm.
Sedan lite andra ointressanta grejer jag inte orkar rabblar upp.

Nu ska jag strax sova...
Natti natti

2010-10-11 @ 23:17:05 En salig blandning Permalink


Kommentarer



Namn
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser)

URL/Har du blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0