Borta bra men hemma bäst!

Det är väl så man brukar säga... och det stämmer faktiskt vart enda ord..


Lördag:
Vår lilla mini weekend till Oslo har varit trevligt. Första kvällen checka vi mest läget. Vi åt en middags buffé som var helt okej, deras fisk och skaldjur var super så den åt vi mest av sedan resten var sådär....Fredde gillade efterrätten ;) och jag testade mjukglass för andra gång i mitt liv, ca 20 år sen sist.

Efter middagen gick vi in i taxfree shoppen och jag förväntade mig inget alls men jisses vad med grejor!
Jag har redan berättat om skorna och bilder kommer läggas upp I promise.
Parfymen Ma Dame Rose`n Roll från Jean Paul Gauliter den är såå god!!! Love it! Den är nu min :d Jag köpte även en lip booster från Dior. Riktigt bra!




Shopping


Lip booste

Mina älskade skor

Mmmm lukta gott




Söndag: Min födelsedag :D
Jag hade med mig ett paket från Mämmi och Janne...natten mellan lördag och söndag öppnades detta paket :p Jag fick ett silver halsband med Swarovski stenar riktigt bling bling halsband. JÄTTEFINT!
På morgon fick jag ett paket till av Fredrik som jag skrev i inlägget nedan, en hjärtformad Burberry portmonnä.
Efter presentöppningen gick vi och åt frukostbuffé och strax efter det var vi i land :)
Oslo var jättefint och vi hade tur med vädret :) SOLEN sken och det blev riktigt varm emellanåt.
Det som var lite trist det var att allting var stängt i och med det var söndag men vi gick en härligt lång promenad. Vi var uppe på taket på Operan, åh vilken utsikt såååå vackert!
Min söta portmonnä













Tillbaka på båten behövde vi verkligen vila. Vi hade sovit skit kast under natten pga sjukt obekväma sängar, fulla dårar som skrek i korridorerna en gång kl 2 och en gång vid halv fem. 
Pigga och vakna gjorde vi oss i ordning och gick upp i baren och tog varsin dricka och väntade på vårt bokade bord. Vi åt på en Steak house resturang RIKTIGT GOTT var det.
Sedan gick vi till en av nattklubbarna och drack drinkar och lyssna på livemusik :)

 

 

 


2011-03-21 @ 23:49:54 Semester/Resor/Utflykter Permalink


Kommentarer



Namn
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser)

URL/Har du blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0